ДЕНЬ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я

10 жовтня не свято, а день, в який нам варто привертати увагу до цієї теми та інформувати про важливість підтримки психічного здоров’я.

Психічне здоров‘я - це не просто відсутність проблем чи розладів, це стан в якому ми можемо насолоджуватися життям, жити в гармонії із собою та зовнішнім світом, реалізовувати свої здібності та потенціал.

Наше психічне здоров‘я залежить від багатьох різних чинників: біологічних, соціальних, економічних та індивідуально-психологічних. Спадковий фактор, фізичне здоров’я, стреси, стиль та умови життя - все це впливає на нього.

Відпочинок і його баланс з улюбленою роботою, стосунки, наявність близьких людей поряд, спорт, якісне харчування, "філософський" погляд на життя - це той внесок який ми можемо зробити для того, щоб фізично та емоційно почуватися краще, але іноді буває так, що цього недостатньо або не вистачає, і щось всередині нас «ламається» ми відчуваємо сум, тривогу, знесилення, байдужість, злість, розпач, тривогу.

За даними ВООЗ кожен четвертий житель планети протягом життя може мати психічний розлад. Перечитайте: кожен четвертий! З психологічними проблемами протягом життя стикаються всі люди. Тобто проблеми з психічним здоров'ям такі самі як із фізичним, але менш помітні й тому до них часто ставляться несерйозно. «Не сумуй, все ж добре», «тю, ну а що тут такого», «не лінуйся та зберись» - це лише частина «підтримуючих» слів, які люди з психічними розладами можуть почути. Насправді психічні проблеми потребують допомоги та лікування, так само як і зламана нога, хворий шлунок чи застуда.

Звертатися за допомогою - не соромно і нестрашно. І чим раніше ви зробите запис на прийом до спеціаліста - тим краще.

Що може допомогти?

Важлива правильна діагностика та розуміння ситуації, з цим вам можуть допомогти спеціалісти у сфері психічного здоров‘я: психолог, психіатр, психотерапевт. Відповідно до ситуації вам буде запропонована допомога - психологічна консультація, психотерапія, медикаментозна підтримка. Коректне визначення вашої ситуації та спосіб допомоги - половина справи.

Куди ви можете звернутися?

  • Безкоштовні лінії підтримки та мережі допомоги. Це доступний та дієвий спосіб, його перевага - для того, щоб отримати допомогу не потрібно навіть виходити з дому. Ви можете отримати консультацію щодо вашого стану і, можливо, подальше скерування. Якщо ви надаєте перевагу очній зустрічі - можна звернутися до місцевої соціальної служби, можливо, у вашому місті є й інші ініціативи з надання безкоштовної психологічної допомоги.
  • Візит до сімейного лікаря. Спеціаліст може оцінити наявні симптоми та скарги та скерує до потрібного спеціаліста, або якщо матиме відповідну кваліфікацію - надасть вам допомогу самостійно.
  • Запис до приватного психолога. Це хороша ідея. Робота з таким спеціалістом допоможе вам розібратися в собі, впорядкувати думки й позбавитися симптомів. Більшість психологів працюють в робочому альянсі з іншими спеціалістами, тож за потреби скерують до лікарів, або будуть працювати з вами в форматі психологічних консультацій чи розмовної психотерапії. Обов‘язково запитайте у спеціаліста диплом про вищу освіту, сертифікат (сертифікати) про додаткове навчання та спеціалізації, поцікавтесь чи має він особисту терапію, супервізії та чи входить до професійних спільнот. Це важливі вимоги для практикуючих спеціалістів. І відповіді на ці питання можуть спростити пошук спеціаліста.
  • Запис до лікаря-психіатра. Якщо ви розумієте, що ваші неприємні симптоми потребують саме лікарського втручання - сміливо записуйтеся. Психіатр може призначити вам медикаменти, які скорегують обмінні процеси у вашому мозку та позбавлять вас неприємних симптомів. Також/або лікар може рекомендувати вам пройти курс психотерапії для того, щоб небажані симптоми не повернулися і ви в майбутньому сформували навичку відстежування проблем, самодопомоги, змінили ставлення до різних ситуацій у вашому оточенні, позбавилися упереджень та небажаних поведінкових патернів та реакцій. Не відмовляйтеся, якщо лікар запропонує такий варіант, адже на вас чекатиме захоплююча подорож у світ себе..

Головне пам'ятайте: допомога доступна і просити про неї не соромно.

Цей матеріал підготовано Національною психологічною асоціацією до дня психічного здоров‘я.

Ілюстрація Oleksandra Maior

 

https://www.facebook.com/npa.org.ukraine/posts/1300632833700676

#не_ведись - прояви свою стійкість в інтернеті

поради батькам щодо безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі


до уваги педагогів та батьків

Тисніть на зображення!

розкажи мені

В Україні працює онлайн-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Щоб отримати безкоштовну психологічну допомогу, треба: перейти на сайт та натиснути на кнопку "Звернутися за підтримкою", заповнити анкету, коротко описати свій запит та обрати комфортну дату для сеансу.


10 жовтня - Всесвітній день психічного здоров'я

     Цього року Всесвітній день психічного здоров'я припав на період пандемії COVID-19, що різко змінила наше повсякденне життя. Ця криза викликала перебої в наданні медичної допомоги в усьому світі й ще більше ускладнила і без того обмежений доступ до якісних і економічно доступних послуг з охорони психічного здоров'я. Тому ми зібрали для Вас наші подкасти на цю тему:

     Говоримо з клінічним психологом Олегом Чабаном https://bit.ly/3diQsvs

     Говоримо з психологинею Оленою Любченко https://bit.ly/2GPwCf9

     Просто слухай: "Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем" https://bit.ly/3lt3bOX

      Нагадуємо, в Україні працює онлайн-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Щоб отримати безкоштовну психологічну допомогу, треба: перейти на сайт https://tellme.com.ua/ та натиснути на кнопку "Звернутися за підтримкою", заповнити анкету, коротко описати свій запит та обрати комфортну дату для сеансу.

     Також, безкоштовну психологічну допомогу можна отримати:

  • Lifeline Ukraine, національна лінія з питань профілактики самогубств і підтримки психічного здоров’я – 7333
  • Телефон довіри Київського міського психоневрологічного диспансеру №5 – (044) 456 17 02 та (044) 456 17 25.
  • Телефон довіри Кризового центру медико-психологічної допомоги Інституту психології імені Г.С. Костюка – (068) 770 37 70, (099) 632 18 18, (093) 609 30 03. Підтримка надається військовослужбовцям
  • Центр психічного здоров’я і травмотерапії «Інтеграція» – (067) 594 94 46, (095) 913 69 41, (044) 599 73 93. Надає підтримку дітям і дорослим, що постраждали внаслідок травматичних подій, а також тим, хто страждає від важких розладів.
  • Національна гаряча лінія із запобігання домашнім насильствам, торгівлі людьми та гендерної дискримінації – 0 800 500 335 або 116 123 (з мобільного).
  • Національна дитяча гаряча лінія – 0 800 500 225 або 116 111 (з мобільного).

Джерело: (https://www.facebook.com/Ukrinform/photos/a.259306760777976/4550441771664432)


НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА ГАРЯЧА ЛІНІЯ У TELEGRAM!

З 21 квітня 2020 року Національна дитяча "гаряча лінія" додатково запустила ще один канал консультування – чат у Telegram. Знайти його можна зайшовши в додаток та ввівши у пошуку @CHL116111.

 

Інформацію взято з fb-сторінки Національна дитяча "гаряча лінія"(https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/photos/a.262018927286975/1575957485893106/?type=3&theater)


безпека в Інтернеті

Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей і підлітків:

  • Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  • Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
  • Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
  • Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  • Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  • Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
  • Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  • Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  • У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  • Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.
  • Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

                                                                                                                            Джерело: http://www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=88


ПРОТИДІЯ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ

Де шукати порятунок? Це питання, з яким живуть жертви домашнього насильства.

Головне - перестати мовчати, вам є куди звернутися!

Ось перелік служб, які нададуть ефективну допомогу ⬇️

 

Крім того, ви можете написати у чат-бот #ДійПротиНасильства 👉 https://t.me/police_helpbot

Катерина Павліченко Національна поліція України

Інформацію взято з fb-сторінки МВС України (https://www.facebook.com/mvs.gov.ua/photos/a.228149330605099/2935730209846984/?type=3&theater)


БЕЗКОШТОВНІ ТЕЛЕФОННІ «ГАРЯЧІ ЛІНІЇ»

Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда- Україна»:

0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного)

Дзвінки на лінію - безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.

Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники.

 

Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):

116-123 (цілолобово та безкоштовно з мобільних телефонів),

0-800-500-225 та 116-111

Можна отримати інформацію про організації та установи, до яких слід звернутися у конкретній ситуації, про перелік документів, які необхідно підготувати для звернення, поради щодо правильного їх складання, підтримку психолога анонімно у телефонному режимі, консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації.

 

Уповноважений Президента з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба:

(044) 255-64-50

 

Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги:

0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)

Можна отримати такі послуги:

 

  • інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
  • безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • правові консультації;
  • зв'язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв 'язку.